Nattjobb, dagjobb och lite apportering på det.

Att nattjobba tre nätter på rad på djursjukhuset tar på krafterna. Att sen sova några timmar och därefter jobba på föräldrarnas företag och tillverka sådana här hjärtan som skymtas till höger tar ännu mer på krafterna. Så nu är jag trött. Fast ändå inte för jag är ändå piggare såhär på kvällen och natten än jag varit på hela dagen. Ja, som det kan bli! =) Alltså mest ohundigt idag…

Igår var det mest sova som gällde men självklart en promenad och mys med hundarna. De är förresten imponerande duktiga på att sova först på jobb och sen hemma. Det är nog därför mina hundar är så lugna och fina de få gånger jag är sjuk, de kan liksom det här med att vila några dygn utan och innan. Sen är det fullt ös igen för efter jobbhelg kommer åtta dagars ledighet och med åtta dagar ledigt var tredje vecka hinner man ändå med en hel del hundigt. Vi är rättså nöjda med detta upplägg allihop tror jag. Men såhär på hösten kan det dyka upp lite extrajobb de lediga veckorna i form av pyssel som inte har ett dugg med sjuka djur att göra, trevligt det med!

Igår hann vi, mellan sova, med ett litet pass apportering, Kat och jag. Och ja, återigen imponerade kakan stort på mig. Har någon bytt ut den tokiga, ofokuserade tonåringen mot en mogen, träningsöppen och koncentrerad vuxen, eller!? Jag börjar undra jag… Fick träningsinspiration från en film om apportering av Maria Brandel och körde precis som hon – först med leksak. Från att ständigt studsa upp (från sittande) och hålla löst och ibland spotta ut, vid förra passet, gick Kat till att sitta stadigt med rumpan i golvet, hålla lugnt och stilla, hålla hårt och trycka i handen, igår. Detta trots att tre katter hängde på kökssoffan bredvid och försökte sno åt sig så många torrfoderkulor som möjligt från belöningshögen på köksbordet. Som sagt har hon börjat ta stora elefantkliv framåt i träningen och det känns så jäkla roligt! Vi kommer så klart få platåer och bakslag igen men jag tänker njuta av vartenda ett framsteg nu när de börjat rulla in! Duktiga, duktiga Kat! Sådär koncentrerad som hon var igår ser man sällan henne, men vilken trevlig syn det är när man skymtar den sidan hos henne! Får nog försöka locka fram den lite oftare… =)

2 thoughts on “Nattjobb, dagjobb och lite apportering på det.

Kommentera

