Nyx eller Nys och oj vad hon imponerar!

Ja, nu är och har det varit mycket, nästan alltför mycket, i mitt liv! Antar att det har med den berömda ketchupeffekten att göra…🙂 Det mesta som hänt och är på gång är roliga och bra saker men när det blir så här mycket på en gång blir det ändå lite stesskänsla i magen. Känns som att hösten 2012 blir den mest intensiva någonsin. Men det ska nog klaras av!

Till alla er som hört av er och undrat hur det går med Nyx kan jag säga att det går långt över förväntan bra! Hon är en alldeles fantastisk liten hund och hon har krupit in i och lagt sig vinn om en stor del av mitt hjärta. Hon imponerar på mig varje dag och ibland tappar jag alldeles hakan när hon med bravur klarar av alla dessa test jag utsätter henne för. Älskade lilla hund!❤

Största testet blev i helgen då jag i fredag begav mig till Göteborg och bodde över hos en kompis från Skaratiden. Jag hade med mig mina bergéer, Teo, Ila och Nys (ja, av någon anledning kallas Nyx nästan mest Nys här hemma, fråga mig inte varför…för jag har inget bra svar) och mina vänner har två hundar. Där knatade lillan in och tog sig en självklar plats bland nytt folk och nya hundar. Hon busade lite med en av hundarna, la sig sen till ro och somnade. Hon är fantastiskt duktig på att koppla av och hon verkar känna sig fullkomligt trygg med mig så hon brukar rulla ihop sig till en kanelsnurra och somna vid mina fötter.

Dagen därpå bar det av till Vårgårda för agilitytävlande med Teo och Ila. Lilla Nys fick vänta i bilen när jag körde agilityklassen för den där hallen var liksom inte att leka med vad gällde ljudnivå och trängsel. Visst inte alls hur hon skulle reagera där inne. Mellan mina lopp tog jag så in henne för att se vad hon tyckte – tja inga problem alls tyckte Nys som hälsade på hundar och folk som om hon aldrig gjort annat. Testade att köra några tricks (ja hon har en hel arsenal av tricks att ösa ur, Kaisa har inte direkt legat på latsidan under tiden Nyx bodde där!🙂 ) och sen kampade hon så att tussarna flög ur den stackars kampleksaken. Förstår ni hur imponerad jag blev eller!? Ojojoj vilken hund hon är! När jag körde Teo i hopploppet fick Agneta Spiik med bergern Russin hålla Nys för jag ville inte sätta in henne i buren ihop med Ila och det gick alldeles strålande. Nys vände baken till och ville bli kliad av Agneta och sen när jag kom tillbaka blev hon överlycklig. Så, ja, jag är enormt överförtjust i lilla Nysan och hon är en alldeles fantastisk hund som imponerar hela tiden! Hon verkar trivas fint med att bo i flock och det går bra med alla djuren förutom att hon och Ila gruffat lite med varandra men inget allvarligt iaf. Hon springer runt i skogen varje dag och får glädjefnatt efter glädjefnatt och hon får träna och vara med oss på allt spännande som händer, så jag tror att hon trivs lika bra med mig och mitt liv som jag trivs med henne!🙂

12 thoughts on “Nyx eller Nys och oj vad hon imponerar!

  1. Trots att jag ändå visste det mesta av det som står här kan jag inte låta bli att läsa det med ett stort leende på läpparna, för din glädje över Nys lyser verkligen igenom! Så UNDERBART att ni verkligen har hittat varandra, och det otroligt snabbt!❤

    • Ja, hon är så fin och härliga lilla glädjespridaren! Vi har verkligen klickat, men det kände jag att vi skulle göra redan när jag hämtade henne… Kan ha att göra med att hon är Ilas helsyster för jag faller inte för andra hundar så lätt…lilla Nys är speciell!❤ Tack för att jag har fått ventilera alla funderingar med dig, du är lätt det bästa bergerbollplanket i världen!🙂

    • Ja ibland så! Och just nu känns det som att jag har fyra ”rätt”, vilket ju är alldeles underbart härligt! Njuter fortfarande av Kats fantastiska attityd igår, oj vad häftigt att se henne så!❤ Fräsa agility imorgon tycker jag låter som en plan!! Och så kan vi se om Siri och Nys också vill bli springkompisar🙂

Kommentera

