Nellie

Snubblade över dessa gamla fotona från juli 2008. Den svarta fina hunden är Nellie, Ila och Nys halvsyster, som jag fick äran att passa en vecka den där sommaren. Nellie är en alldeles underbar hund som kröp in i mitt hjärta redan första gången jag träffade henne och där har hon haft sin alldeles egna plats sedan dess. Jag minns att jag var väldigt fast i Nellietankar ett bra tag och hon hade gärna fått flytta hit men Lotta ville ju såklart behålla henne. Jag fick nöja mig med att vänta på valp efter Nellies mamma Sassa. Sassa gick först tom en gång och det fanns andra frestande valpalternativ men nej, jag ville ha en ”egen Nellie” så jag väntade på att Sassa blev parad igen. Sassa parades med Martini vars morfar är Flippen. Flippen som också är Nellies

pappa. Alltså blev dessa små valpar ännu lite mera släkt med Nellie än halvsyskon, hänger ni med!?😉 En av valparna som föddes i den kullen var Ila. Två år senare upprepade Lotta kombinationen Sassa/Martini. Jag var med nere och tittade på valparna, en svart och en fawn-tik. Sötaste små systrarna! Fawntiken var såklart Nys och nu är flocken här väldigt komplett med två halvsyskon (och lite till) till Nellie. Bättre än såhär kan det liksom inte bli – nu har jag fått äran att förvalta två ”Nelliesar”!❤

Visst är hon väl fin?! Jag tycker att man kan se likheter med både Ila och Nys!

2 thoughts on “Nellie

Kommentera

