Utbildningar och annat hundigt i en salig röra blev en lista…

Roade mig med att sammanställa en lista över utbildningar, kurser och föreläsningar jag gått/medverkat på under mina hundår och jo, men den listan blev ju ganska lång… Om jag nu ens fått med allt. Vilket jag antagligen inte fått. Men om ni undrar varför jag inte har portmonnän full av guldtior är listan med alla dyra kurser jag gått svaret! Fast jag har blivit en stor mängd hundkunskap rikare och det är inte fy skam! Det har liksom blivit CanisTränarutbildning, djursjukvårdarutbildning, rehabutbildningar och lydnads&agilitykurser högt och lågt och om vartannat i en salig röra. Men jag har nog lyckats snappa upp lite matnyttigt på varenda en av de där kurserna och föreläsningarna och byggt mig en egen hundkunskap som i dagsläget börjar kännas ganska så välgrundad och gedigen och klar. Med klar menar jag förstås inte klar som i fyrkantig och bergfast utan mer klar som i att jag vet hur jag vill träna hund och hur jag inte vill träna hund och jag vet vilka metoder som passar mig. Och när jag tänker hundträning är det mer fasta konturer nu och inte lika luddigt i kanterna som det var förut. Sen är jag förstås öppen för nytt och nytänk och färdiglärd bli man ju aldrig… Men jag är mer klar över hur jag vill göra – vart jag vill och hur jag ska ta mig dit. Och samtidigt känner jag mig ganska så redo att förmedla det jag vet och lärt mig till andra. Ganska så skön känsla i denna värld av intryck och påtryck.

Listan kan läsas här nedan eller under ”Om mig” i menyn. Om ni nu skulle vara nyfikna på vad som format mig.

2012

  • ”Från belöning till belöning” föreläsning Emelie Johnson Vegh & Eva Bertilsson
  • ”Bra hundträning” föreläsning Kent Svartberg
  • Tävlingslydnadskurs med Kat, Kati Mäkeläinen
  • Agilitygrunder med Kat, Mia Nilsson ” Your dog in focus”
  • ”Bara bana” – agility med Ila, Linda & Magnus Andkvist
  • ”Baby basic” agility” med Kat ,Linda & Magnus Andkvist
  • Privatkurs agility med Ila, Gill Lantz
  • Vallning (helgkurs) med Kat, Peter Svensson ”Western Ranch”
  • Vallning med Kat, Lottie Halsson ”Somollis”

2011

  • Momentteknik 3 – Elit med Kat, Jenny Wibäck
  • Momentteknik (heldag) med Kat, Jenny Wibäck
  • Lydnad, privatlektion med Kat, Mona Kjernholm
  • Valp/unghundskurs med Kat, Camilla Svenäng
  • ”Bara Bana” med Ila, Linda & Magnus Andkvist
  • ”Baby basic agility” med Kat, Linda & Magnus Andkvist
  • ”Valp/grundträning” (helgkurs) med Kat, Eva Bertilsson ”Carpe Momentum”
  • Vallning med Kat Lottie Hansson ”Somollis”

2010

  • Valpkurs med Kat, Ida Lindgren ”Vi 2 hundcenter”
  • Tävlingslydnad med Ila, Ida Lindgren ”Vi 2 hundcenter”
  • Grundkurs för agilityhunden (helgkurs) med Ila, Emelie Johnson Wegh ”Carpe Momentum”
  • Agility steg 3 (helgkurs ) med, Teo Annica Aller
  • Agilityläger (helgkurs) med Ila, Eva Bertilsson ”Carpe Momentum”
  • Agility (helgkurs)  med Ila, Stina Mattsson
  • Medhjälpare på Greg Derretts agilitykurs i Sverige (4 dagar) ”Carpe Momentum”
  • Vallning med Ila, Peter Svensson ”Western Ranch”

2009

  • CanisTRÄNARutbildning (4 helger under året) Canis – Ann-Louise Ryrvik
  • Rehabilitering för Hund & Häst (distans 1 år, för djursjukvårdare) SLU Skara, 15 hp
  • Hundens beteendebiologi 2 (distans + en helg med föreläsningar) Linköpings universitet, Per Jensen mfl, 7,5 hp.
  • Grundkurs – unghundar (helgkurs) Tomas Stokke ”Klickerklok”
  • Rehabilitering/massage för rehabpersonal på djursjukhus/kliniker, 5 heldagar, Jessica Peltz
  • Agility steg 1 (helgkurs) med Teo, Annica Aller
  • Agility steg 2 (helgkurs) med Teo, Annica Aller
  • Babybasic agility med Ila, Linda & Magnus Andkvist
  • Bara Bana med Teo, Linda och Magnus Andkvist
  • Föreläsning ”Påverkan eller åverkan – om inlärning hos hund” Kerstin Malm, Kenth Svartberg, Björn Forkman

2008 

  • Djursjukvårdarutbildning (06-08) SLU Skara, 80 hp.
  • Hundens beteendebiologi 1 (distans + en helg med föreläsningar) Linköpings universitet med Per Jensen mfl. 7,5 hp.
  • Basic handling agility med Teo, Linda & Magnus Andkvist
  • Agility (helgkurs) med Teo, Eva Leandersson
  • Canis Grundfärdighetskurs med Teo, Carina Swartling Canis avd Skaraborg
  • Agility (helgkurs) med Teo, Marie Hansson

2007

  • Lydnad (heldag) med Teo, Anders Kjernholm
  • Basic handling med Teo,  Linda & Magnus Andkvist
  • Vallning med Teo, Calle Borgström
  • Lydnadskurs med Teo, Petra Staaf ”Staaf´s hundråd”
  • Föreläsning Eva Bodfält
  • Föreläsning Anders Hallgre
  • Föreläsning Kerstin Malm, Skara

2006

  • Lydnad (helgkurs) med Teo, Anders Kjernholm
  • Lydnadskurs med Teo, Petra Staaf ”Staaf´s hundråd
  • Agility grundkurs med Teo, Skara Brukshundklubb, My

-2005

  • Grundkurs med Teo, Örkelljungs Brukshundklubb
  • Valpkurs, agilitykurser med Blondie, Örkelljunga Brukshundklubb

3 thoughts on “Utbildningar och annat hundigt i en salig röra blev en lista…

Kommentera

