Träningarna och träningsvännerna som betyder så mycket

Har hunnit med en hel del hundträningar det senaste. Sen i onsdags har Ila och Nys fått vars tre agilitypass medan Kat har fått fyra, plus ett lydnadspass. Det känns härligt att vara inne i ett bra träningsflow och träningarna är för det mesta väldigt bra och givande nu. Varje pass tar mig och hundarna något lite framåt och ingenting känns omöjligt eller hopplöst längre. Jag har landat i en känsla av att om vi bara tränar tillräckligt mycket och har roligt på vägen kan vi komma så långt vi vill. Bra tävlingsresultat är roligt men det är ändå vid varje litet träningspass som jag hittar och bevarar glädjen i det här med agility och lydnad och hund. Och så har jag helt fantastiska träningsvänner som peppar och gör att allt bli så otroligt mycket roligare. Det är roligt att lyckas i grupp liksom. Och att vara med om fler utvecklingar än ens egen. I lydnaden är jag lyckligt lottad och har Sara med hennes briarder, Crissi och Emma. Det bästa av allt är att Emma även blivit biten av agilityn och det går nästan inte att sätta ord på hur glad jag är för det! Det gör att vi nu har fått till en liten tradition om kvällsträningar för Mia Nilsson där unghundarna får lära sig agilitygrunder och innan detta dricks det te, äts det mackor och pratas det om hundigt och ohundigt i en väldig röra. Uppskattar verkligen dessa trevliga små inslag av socialt umgänge sådär mitt i vardagen! Ni förstår att när man bor mitt ute i skogen hör sådant här inte till vanligheterna…

Dimmig promenad idag, nästan lite läskigt…

4 thoughts on “Träningarna och träningsvännerna som betyder så mycket

Kommentera

