Kursslutat och filmat, hepp!

Ikväll var det dags för agilitykursslut för Ila hos Linda och Magnus. En kall och ganska opepp kväll där jag hade byltat på mig sex stycken tröjor och frös ändå. Eller jag blev varm till fikat men sedan dess har jag frusit. Och tårna har fortfarande inte tinat upp. Men opepp vändes i varje fall till pepp och det blev en himla bra träning för oss! Temat var starter och vi fick några att bita i. Bland annat byggde vi upp starten från lördagens hoppklassbana i Vårgårda och frossade loss bland olika byten och varianter på hur den kunde lösas på bästa sätt. Väldigt intressant och lärorikt! Sist ut för dagen körde vi en start med ett klurigt slalomparti som kunde lösas på varierande vis. Då och där kom jag också på att telefonen låg i fickan och att i den finns en ganska så fungerande videokamera. Så försöken på den sista starten finns på film som följer här nedan! Först ut med bakombyte och stanna kvar bakom och låta Ila fullfölja slalom själv. Jag tycker att hon klarade det alldeles förträffligt på första försöket om jag får säga det själv. =) Duktig liten Ila!

Därefter ut efter slalom och distanshandling på hindret efter slalom. Tycker att vi fick till detta också, även om jag säkert inte skulle ”våga” handla så på tävling… Och slalomingången fick man bäst till genom ett litet vis med felhanden samt ett käckt litet hepp!

Efter fikat fick Nys komma ut och köra lite smått och gott. Eller först under fikat flirtade hon med Magnus och bjöd på tusen olika tricks för lite godis, sötaste lilla Nysan! Väl ute fick hon i alla fall testa några olika slalomingångar, blindbyten, tunnel med dold ingång (funkade utmärkt, den här hunden har ett sjujäkla tunnelsug!) och lite svängar. Två olika slalomvarianter fastande på film (ursäkta för filmkvalitén, min telefon fixar inte riktigt mörker och starka lampor). Och om jag får säga det själv är hon superdupermega-duktig! =) Finfina självständiga ingångar och vem kan gissa att hon för bara några veckor sedan inte hade ett klart 12-pinnars slalom… Då gick hon oftast ur efter tio pinnar, var väldigt beroende av min placering och hade hade inget riktigt framåtsug. Det verkar dock jag och Emma (som stod för leksakskastningen häromveckan) ha botat nu! Och så måste jag passa på att tacka Kaisa som grundtränat  lillasystern så fantastiskt bra! Visst är de väl ovanligt duktiga och härliga de här systrarna!?😉

4 thoughts on “Kursslutat och filmat, hepp!

Kommentera

