Snö och kursslut

Snön kom till Skåne i helgen och det med besked. Inte perfekt med tanke på att det var min jobbhelg på djursjukhuset och med fem mil till jobbet kändes det sådär kul att flänga fram och tillbaka. Särskilt lördagsmorgonen vid fem var liksom ingen höjdare… Så jag kopplade in fyrhjulsdriften och autopiloten och sov hela vägen hem, funkade det med… Innan detta körde jag systrarna i treadmillen på jobb. Första gången för Nys och hon var inte direkt överförtjust. Men träning är inte alltid rolig, varken för folk, fä eller Nys och muskler vill vi ju alla ha! Godis för besväret gjorde det hela till en trevligare upplevelse för fröken. Så jag tror nog inte att hon är alltför negativt inställd till fortsatt träning faktiskt.

IMG_5739

Idag var det kursslut för min peppiga lilla lydnadsgupp. Vi pratade kedjor, kedjade och baklängesmarscherade. Sen fikade vi för att det var sista gången. Himla trevligt gäng och fantastiskt duktiga hundtränare med supertalanger till hundar. Man kan inte bli annat än stolt över deras utveckling sedan gång ett! Utvärderingarna de skrev var nog i snällaste laget men oj vilken egoboost även om bara hälften skulle vara överensstämmande med verkligheten! Väldigt fina ord om mig som instruktör, upplägg, övingar och kursen i helhet. Bara att suga åt sig antar jag och sätta sig och planera för framtida kurser!

Snön har vi nästan inte hunnit njuta det minsta lilla av än. Lite längre promenad igår men det har mest varit sova, äta, jobba som gällt i helgen och idag. Hoppas kunna ta igen det med råge senare i veckan! Särskilt som det kommit ännu mera snö nu och det fortfarande snöar. Mysigt och fint om än att snön satte ett abrupt slut för utomhusagilityträningen. Inte roligt. Men fint med vitt är det ju.

IMG_5753

IMG_5749

 

Kommentera

