Tysklandsvisit

Sedan i fredags natt har jag varit i Tyskland, en liten bit utanför Köln, och hälsat på min kära vän Maria. Hon bor här nu med Mr Tysk Veterinär och hennes tre pomeranians. Hitresan startade med bil till Ängelholm och tåg till Kastrup, så långt inga problem. Men på Kastrup konstaterades att flyget till Düsseldorf var inställt pga snöväder… De ville att jag och resten skulle sova kvar i Köpenhamn för att flyga nästa morgon. Dålig plan tyckte jag och en svensk tjej jag träffade i kön så vi lyckades bli ombokade till att flyga till Berlin och sen vidare till Köln. Sent omsider med långa förseningar både i Köpenhamn och Berlin och en lite för spännande situation där, om flyget från Berlin hade gått i tid, skulle lyft tio minuter efter mitt första flyg landade. Så stress och en nattlig springtur med flås och andnöd genom hela Berlins flygplats visade sig vara totalt onödig, när vi halvdöda kom fram till gaten var flyget försenat med 1,5 timme. Puh. Fram kom jag till slut och sedan dess har jag haft en riktigt härlig vistelse här. Shopping i Köln, julmarknad, goda middagar, dans i den tyska utenatten och konstant prat om allt mellan himmel och jord med min fina vän har hittills hunnits med. Hemåtfärd imorgon och jag hoppas verkligen att resan går snabbare än de tolv timmarna det tog mig att resa hit!
Fia och hennes kelpie Sioux bor hemma i mitt hus och rår om både hundar och katter. Alla rapporter har hittills varit av positiv karaktär och jag hoppas att det fortsätter så! Nu längtar jag massor efter mina fina djur!

One thought on “Tysklandsvisit

Kommentera

