Älskade systrar

Det känns nästan för bra att Nys har fått flytta hit och bli en i flocken. Hon och Ila har haft ett par små duster men det går bättre och bättre och nu leker de till och med ihop. Och ligger och myser tillsammans. Nys motsvarar och överträffar alla förväntningar jag hade om henne. Jag tänkte att en helsyster till Ila bara måste vara en bra hund, en hund som jag skulle kunna älska att leva med och att träna. Precis så blev det, fortare än jag någonsin kunde ana. Redan när jag hämtade Nys kände jag hur det pirrade till i magen, precis sådär som när man är och tittar på valp. Jag har bara känt så för en vuxen hund tidigare och det är för Nellie, Nys och Ilas halvsyster. Nu blev det precis likadant med Nys och hon kröp snabbt in i mitt hjärta och jag älskar henne precis lika mycket som jag älskar Ila. Och det är inte lite det… Det är verkligen något speciellt med dessa fina systrar! De passar mig som handen i handsken med sina tokiga påhitt, sin starka vilja, sin oändliga energi och arbetslust, sin positiva attityd till livet, sin mysiga, gosiga och pussiga sida, sin humor och sin orädda och öppna inställning till allt nytt och allt jag föreslår. De är helt enkelt världens bästa systrar och jag är så glad att just jag får leva ihop med dem!

 IMG_4895IMG_4900 IMG_4876 IMG_4847 IMG_4820

4 thoughts on “Älskade systrar

    • Nej, eller hur!? Det är skillnad med en liten valp men minsann inte ofta att man känner så för en vuxen hund. Men det är underbart när det väl händer! Vi är lyckligt lottade du och jag som fått tag på sådana härliga omplaceringar! =)

Kommentera

