Drömmar

Det slår mig ibland, som om annars går runt med skygglappar, vilka fina hundar jag har! När den insikten slår mig kan jag inte se mig mätt på dem och när jag tittar på foton av dem alla fyra ihop känns det nästan för bra för att vara sant att jag är lycklig matte till en sådan fin och härlig flock. Att få leva med och träna flera hundar samtidigt var något jag bara kunde drömma om som liten. Och nu har jag tre fantastiskt fina bergéer och en border collie, helt galet egentligen! Som en dröm som gått i uppfyllelse som är så mycket bättre i verkligheten än vad jag någonsin kunnat ana. För det är en dröm att få umgås med dessa fyra fina individer varenda dag. Visst, det är inte alltid att de gör precis som jag vill och tycker men de lockar fram både leenden och stora skratt med sina upptåg och påhitt. Det är en ynnest och en dröm att få ha en sådan här flock och jag är oerhört tacksam för dem alla fyra! Det känns fint att den tanken slog mig just idag för jag behöver något annat än mitt halsont att fokusera på. Och tröttheten efter nattjobbandet. Så en tur i snöskogen ihop med mina fyra vänner känns som en fin plan för eftermiddagen.

Tänkte  även en agilitytanke idag. Ann-Sofie skrev något om att vi borde satsa på att nolla minst 50 % av våra lopp, Ila och jag. Det är säkert något för oss att satsa på men första målet får bli att ta oss runt i minst 50 % av loppen… Och i helgen lyckades vi faktiskt ta oss runt i tre av fyra lopp (med 5 fel i två och 10 fel i ett). Så det tänker jag vara nöjd med. Problemet ligger nämligen hos mig då jag helt tappar fokus när jag får ett fel, vare sig det är en rivning, kf-fel, vägran eller annat, så tappar jag och får väldigt svårt att hålla ihop resten av banan och diskar då oss. Nu tänker jag sluta med det och försöka kämpa med att hålla kvar mitt fokus och ta oss runt trots fel (om det inte är kf-fel så att jag vill ta om tex balansen). Och så tänker vi sätta fler nollor när vi ändå håller på, så det så… För ännu en dröm har ju gått i uppfyllelse, vi har kvalat till SM och det känns fantastiskt stort och häftigt! Nu ska vi träna för att bli ännu bättre och nå högre höjder med säkrare och snyggare lopp…

IMG_7353

 

2 thoughts on “Drömmar

  1. Kan också få den insikten ibland, att jag har helt fantastiska hundar, och jag tittar på dem och det gör ont i hjärtat för att jag tycker så extremt mycket om dem❤

    Tycker det låter som en bra första målsättning att ta sig runt 50 % av loppen! Framför allt i klass 3 är det ju viktigt, och i lagloppen, för där behöver man inte alls vara nollad för att ta SM-pinnar. Det är nästan lite dumt att det är så i klass 1 och 2 och att man där lär sig att inte satsa hela loppet igenom.

    Njut av att drömmen om SM är uppfylld! Och lycka till i strävan mot högre höjder – du vet att jag håller på er!🙂

    • Det är skönt att jag inte är ensam om att känna så! Våra hundar är så oerhört fina! =)

      Ja, nu ska jag försöka hålla mig till den planen och gärna nolla så mycket som möjligt men inte ge upp om vi får en femma i början av ett lopp utan köra på ändå! Jag tror precis som du att det sitter kvar sen tidigare klasser att jag tappar fokus och känner att det ”inte är på riktigt” längre efter ett fel. Men det kan det visst vara, nu har jag ju till och med lyckats plocka pinne på ett riktigt dåligt lopp med fem fel!

      Tack för att du tror på oss! Jag tror på er också, så ni får gärna stanna i tvåan ett tag till…😉

Kommentera

