Agilitypepp

Idag en ledig dag men för det ingen rast eller ro. Borde kanske vilat men jag hade inte tid och dagen blev himla bra ändå, den blev på många sätt just så som jag behövde för att få känna lite sol i sinnet igen. För det här med hundträning sätter verkligen pepp på tillvaron! Följde med min bror på en jobbtripp som avslutades med en tur till Rebecca varifrån vi hämtade med oss hennes balans hem (inte så att Rebecca nu vinglar omkring och faller ihop och inte har någon balans för det var inte den typen av balans vi hämtade med oss… Mer den typen som är gjord av trä och går att träna running contacts på…). Förstår ni hur fint det är att ha en egen balans hemma?! Jag svävar lite på moln över detta lånet! Så efter hundpromenaden blev det vars ett pass för Nys, Ila och Kat. Ila fick träna trampa, de andra två running. Körde med plankan plant på marken idag och det gick över förväntan fint. Ska bli spännande att se hur det här projektet tar sig!

Och ikväll var det kursdags hos Mia. Nys först ut med fokus på fina, tajta svängar. Åt vänster gick det bra, åt höger lite mindre bra. Där hoppade hon helst först rakt ut och sen svängde hon. Jag vill att hon liksom ska svänga mer i luften och landa mer färdigsvängt. Så träna vidare på det! Sen var det Ilas tur på en rolig och snabbsvår bana. Alltså apsvårt först. Slet oss igenom den med lite fel här och där. Efter pausen satte vi däremot den direkt, eller allt satt utom slalomingången (för nu har vi tydligen fått problem där istället för med kf:en…). Riktigt nöjd med duktiga Ila bortsett från slalom och nästan med mig själv också som faktiskt vågade släppa och springa och ligga på där det behövdes (alltså HELA  tiden). Efter kurserna fick Kat komma ut och mingla lite sen körde vi ett pass när de andra åkt hem. Attans vad bra hon gick! Så oerhört fint gick hon, ja sådär så att jag nästan blev alldeles tårögd. Kände hur mycket energi denna agilitykvällen gav mig, den var precis vad jag behövde! Det är liksom såhär hundträning ska vara, den ska vara pepp och rolig och kännas härlig ända in i magen och märgen! Så just nu känns allt lite bättre och jag ska försöka hålla kvar den känslan till helgen när det är tävlingsdags för småflickorna.

2 thoughts on “Agilitypepp

Kommentera

