Slalomglädje

Kastar upp några slalombilder från rasträffen som får mig att le! Vet inte om det var jag eller Sarah som fotade Nys, men det spelar kanske mindre roll. Nys är glad och härlig i varje fall. Sist ut Hicka som är lika glad hon, på väg till nästa hinder. Älskade hundar som älskar agility, kan det bli bättre?! IMG_9503 IMG_9504 IMG_9492

Idag har jag och hundarna tagit en barnvagnspromenad med Jennie och hennes bebis Ebba. Det gick riktigt fint! Fika blev det också där Nys pussade bebisfötter. Faktiskt en riktigt gullig unge den där Ebba!

I lördags tävlade vi agility, småflickorna och jag. Bäst för dagen var Emma och Siris debut som de gjorde med en strålande attityd och härlig fart och flyt. Är så himla stolt över de där två, tänk vilken utveckling! Ni kommer blir hur bra som helst Emma, även om det känns motigt ibland så är ni ett grymt team! Annars gjorde Nys två fina lopp. Och hon tog kf på balansen för första gången på tävling, wihooo på det! Tyvärr rev hon ett hinder så ingen pinne. Fick trösta oss med en rosett och ett tuggben för att vi knep femteplatsen i klassen. Vippen var det näst största wow:et i loppet, hon satte den så oerhört snyggt så att jag nästan tappade hakan och fick springa med den släpande i gräset! I hopp valde Nys tyvärr att tjuvstarta så jag satte om henne och diskade oss. Därefter satte hon dock en strålande fin nolla. Typiskt! Men bättre att ta tag i de där starterna nu än att dras med dem senare i karriären… =) Kat var stökig i hopp men fin i agilityklassen. Synd på tio fel vid slalom. Lilla Kakan.

Lördagskvällen var hundfri och 30-årsfest för Emil, en av mina allra bästa vänner. Jag fick äran att vara hans bordsdam på denna otroligt trevliga tillställning och jag hade en fantastiskt fin kväll! Trevligt med lite ohundigt för en gång skull… =)

 

6 thoughts on “Slalomglädje

  1. Tack snälla för allt pepp!!
    Härligt att få hålla sig till gruppen ”glada amatörer” – ska stanna där ett bra tag till tänkte jag!

    Till helgen så kör vi så det ryker igen!!

Kommentera

