Växjö

Förra helgen blev en riktig agilityhelg! Vi tävlade i Växjö och huserade i Emmas familjs sommarstuga en bit därifrån. Massor med hundar och trevligt sällskap, ännu bättre blev det på lördagen då även Crissi dök upp. Såhär bra och lyxig borde varje tävlingshelg vara!

Tävlandet gick fint det också, Nys vann två agilityklasser och kom trea i en hoppklass och flyttade därmed upp sig till hoppklass två. Jag är så otroligt nöjd med hur Nys gick, hon lyssnade fint och tryckte på riktigt bra. Hennes balansbom med rc är inte riktigt färdig än, ändå satte hon två fina träffar i sina vinstlopp. Dag två fick hon starta hopptvåan och där gick hon lika fint men jag strulade bort mig och diskade oss. Det är fantastiskt roligt att köra Nys och jag hoppas att hon och jag kommer ha en härlig framtid tävlingskarriär framför oss!

Kat kändes tyvärr inte alls lika fin. Vi var inte riktigt på samma planet. Vet inte om det berodde på att det blev så stressigt mellan loppen och jag la mitt mesta fokus på Nys eller om det var något annat. När jag tittar på filmerna ser det mycket bättre ut än det kändes och när jag tänker efter gjorde hon en hel del riktigt bra grejer, hon satte till och med några slalom på första försöket. Hennes kf var fina och hon satte några riktigt bra och tighta svängar. Men känslan var inte riktigt där. Vi får helt enkelt jobba ihop oss mer och försöka få till det även på tävling, på träning finns oftast känslan och timingen där. Då är vi mer av ett team.

Film på Nys ena vinstlopp!

Bjuder även på hennes hopplopp från Söderåsen där vi diskat oss för att jag tog om när hon tjuvstartade. Men sen blev det ett felfritt lopp.

One thought on “Växjö

Kommentera

